|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil08
Gość
|
Wysłany: Nie 17:16, 18 Maj 2008 Temat postu: Opowieść szalonego mechanika... |
|
|
Kiedyś byłem u mechanika i spytałem się jak można zlikwidować próg na cylindrze (tak dla jaj bo wiedziałem że cylinder należy oddać do szlifu...) to on mi odpowiedział tak:
Gdy docierasz motorek to czasem trzeba dać silnikowi po garach żeby nie było progu ale gdy jest próg (chodziło mu że był przed docieraniem) to można go zlikwidować jeżdżąc całą manetką do dołu i lejesz mniej oleju do mieszanki i tak przez 100km po tym czasie progu nie ma ale niestety pierścienie,są nie dotarte jak i tłok i trzeba wymienić na nowe i dotrzeć nie przegrzewając silnika.
Nie wiem co o tym myśleć jak pierścienie mogą zlikwidować próg? poza tym silnik by się zatarł albo prędzej by tłok spuchł.
Ps. Nie wiedziałem do jakiego działu to wstawić chciałem do "Humor" ale niech najwyżej modzi zdecydują.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2819
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:23, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Chyba nie jak pierścienie mogą zlikwidować próg jak one tylko do niego dochodzą a nie chodzą po nim:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Nie 18:49, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mogą bo na wyższych obrotach wchodzą na próg..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Nie 18:57, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
to powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Nie 19:05, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ale i tak nie zrobą one tego tak jak szlif..Tylko go przesuną kawałek..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Bywalec
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:07, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Fajnie myślisz Marcin... brawo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:14, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Próg był przed docieraniem. To co on dociera?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil08
Gość
|
Wysłany: Nie 19:21, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Nowy tłok i pierścienie. Naprawdę koleś jakiś dziwny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Nie 19:22, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
r4g3 napisał: | Fajnie myślisz Marcin... brawo |
Ten post to żart..
Ale z tym zwalczeniem progu przez pierścienie to jest troszke prawdy...Np. Jak dziadek jeździ simsonem to nie dje full gazu i sie robi próg bo tłok kawałunio bliżej dochodzi(pierścienie) a jak dasz full gazu to pierścenie będą na ten próg wchodzić i go lekko "złaodzą".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:34, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Marcin z twojego postu wynika że jak dasz więcej gazu to tłok pójdzie wyżej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpyrasr
Stały bywalec
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 1008
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Nie 19:45, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Ma koles wyobraznie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Nie 20:03, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Paluch napisał: | Marcin z twojego postu wynika że jak dasz więcej gazu to tłok pójdzie wyżej... |
no troche racji ma, bo im wyzsza predkosc obrotowa tym wieksze sily dzialaja na sworzen/lozyska i wyzej idzie tlok (minimalnie)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin21
Z Simsonem na ty
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okrzeja
|
Wysłany: Nie 20:05, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Paluch napisał: | Marcin z twojego postu wynika że jak dasz więcej gazu to tłok pójdzie wyżej... |
Nie, nie...Chodzi o to że pierścienie w swoich rowakach mają nieznaczny luz.Przy mocniejszym szarpnięciu tłoka posuną sie one o tyle dalej o ile im ten luz pozwala.A na mniejszych obrotach juz sie tak daleko nie posuwa..
To samo liczy sie z łożyskami.Na każdym łożysku jest minimalny luzzik..Również na wyższych obrotach pozwala on dalej posunąć sie pierścieniom.
Niby dlaczego zdarza sie że tłok uderza o głowice??Bo jest rozjebane któreś łożysko..
Mam małą prośbe..Tłumaczmy to sobie na swoje sposoby ale sie nie kłócmy i nie obrażajmy..
to nie było potrzebne.
marcias napisał: | Paluch napisał: | Marcin z twojego postu wynika że jak dasz więcej gazu to tłok pójdzie wyżej... |
no troche racji ma, bo im wyzsza predkosc obrotowa tym wieksze sily dzialaja na sworzen/lozyska i wyzej idzie tlok (minimalnie) |
Dokładnie o to mi chodzi..Jeden przynajmniej zrozumiał.
Jeżeli ktośma mi stawiać takie znaczki to lepiej mi dajcie bana!!
Marcias to nie do Ciebie.
Ostatnio zmieniony przez Marcin21 dnia Nie 20:07, 18 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:13, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
fajne macie teorie.
biorac pod uwage luzy na wszystkim co tylko jest to i tak by progu nie zetarło . bo to jest niemozliwe zeby pierscien doszedł do konca
tulei.
a tak w ogóle.
wiecie jak powstaje próg na tulei ?
tuleja sie zuzywa , wyciera. na samej górze nie dochodza pierscienie i tam własnie powstaje ten próg.
on pokazuje ze tujeja jest juz wytarta i trzeba szlif na nowy rozmiar.
wiec to nie o to chodzi zeby tylko ten próg zetrzec.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil08
Gość
|
Wysłany: Nie 21:01, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi ja myślałem że jest jakieś ziarenko prawdy w tym czyli tak jak Marcin mówił im większa prędkość obrotowa tym tłok dalej się wysuwa i nachodzi na próg ale po dokładniejszym doczytaniu nt progów to próg jest niebezpieczny gdy tłok z pierścieniami najdzie na próg to pierścienie mogą się połamać zależy też jak był wcześniej cylinder docierany jak na stałych obrotach gdzie jak czytałem zabija silnik to próg tworzy się dalej od głowicy a gdy będziemy jeździć z różnicowanymi obrotami silnika to próg powstaje bliżej głowicy przez co jest mniejszy spadek mocy po dotarciu oczywiście docieranie polega na tym by silnik się nie grzał czyli jedziemy swobodnie pod górkę 40km/h i zjeżdżamy np 55-60km/h (jeszcze nie v-maxem) i co kilkadziesiąt km podwyższamy prędkość.
Ps. Czyli lek na próg to szlifowanko w odpowiednim do tego zakładzie nie czasem papierem ściernym.
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|