|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 3:08, 10 Kwi 2015 Temat postu: problem z odpaleniem |
|
|
Witam tak jak w temacie mam problem z odpaleniem simsonka . Jest to simson sr50 .
Wczesniej simson odpalał ale jak dawalem gazu to zamulał i gasł. Kupilem nowy gaznik i tłok bo byl nadpęknięty i nic teraz wogule niechce odpalic . Z tłumnika żyga olejem .
Druga sprawa jest taka ze niema iskry ale gdy odkrecilem fajkie i zlapalem za kabel i kopłem nużką od silnika to jest prąd ale co pare kopnięć. Trzecia sprawa jest tska że nieumiem ustawic zapłonu platynowgo mogli byści.e podesłać coś.
Sorry za błedy
Resztę info podam w potrzebie
Z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:36, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jak czasami widzę tego typu posty to już wiem czemu moderatorzy często gęsto tracą cierpliwość. To, że masz simsona, który nie odpala to nie znaczy, że dział "simson" jest odpowiednim miejscem na ten temat. Po przeczytaniu twojego postu pozostało mi kilka pytań.. a mianowicie: czy w ogóle wiesz jak się sprawdza iskrę? Czy w ogóle wiesz co to jest regulacja gaźnika? Czy w ogóle wiesz jak prawidłowo skręcić cylinder? Czy w ogóle masz pojęcie o istnieniu czegoś takiego jak kompresja oraz opcja "szukaj"? No już na prawdę to są kompletne podstawy które nie jest trudno znaleźć. Jak nie to polecam skuter zamiast simsona (nie z własnego doświadczenia)
Tak na dobry początek:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/ustawianie-zaplonu-z-przerywaczem-mechanicznym,5198.html
Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pią 8:17, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:24, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Pazio777 wiem jak sprawdzic iskrę.poto jest forum które pomaga w regulacji gaźnika niejestem tam jakimś znawcom i mechanikiem .wiem jak skrecic cylinder.wiem coto jest kompresja.Ja napisalem wiele spraw w 1temacie a forum jest od pomagania. Sorry za błędy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:00, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dobrze, jako, że i tak wieje troszeczkę posuchą na forum to postaram się jakoś pomóc ;P Czyli tak..
Zakładając ten nowy tłok umieściłeś go prawidłowo w cylindrze? Tj. Czy umieściłeś pierścienie w zamkach na tłoku? skręcałeś cylinder stopniowo "na krzyż"?
Czy umieściłeś uszczelkę pod cylinder i na łączeniu cylinder-gaźnik? Czy to drugie jest dobrze dokręcone?
Ogarnąłeś temat dotyczący ustawiania zapłonu czy trzeba Ci coś jeszcze podpowiedzieć?
Bo to o czym mówisz może wskazywać na to, że albo zapłon jest totalnie przestawiony i dlatego nie dochodzi do przeskoku iskry albo jest uszkodzona jakaś część zapłonu. Do tego trzeba dojść. Profilaktycznie się zapytam.. iskrę sprawdzasz wykręconą świecę włożoną do fajki opartą o jakąś metalową część silnika?
Gaźnik sam w sobie na razie zostaw w spokoju.
EDIT.
A sprawdzałeś czy klina Ci nie uje****?
To zróbmy jednak tak.. najpierw sprawdź ten klin na wale (magneto oczywiście ściągnij odpowiednim ściągaczem! :P). Jeżeli jest ok to spoko, jak ścięło to załóż nowy i całość mocno skręć. Najłatwiej będzie wrzucając bieg i żeby ktoś usiadł na sima przez co zablokuje koło czym zablokujesz magneto, albo do zablokowania magnusa użyj skórzanego paska :P Potem ustaw zapłon patrząc na ząbki jak na zdjęciu i daj tylko znać czy jest iskra
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pią 11:18, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:20, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra sprubuje to zrobic a co mam zrobic z tymi zombkami
Ostatnio zmieniony przez devast dnia Pią 12:24, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:55, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Domyślam się, że chodzi Ci o ząbki na statorze..
Ustawić je w takim położeniu co do znaczników na karterze gościu! Jak na zdjęciu...
[link widoczny dla zalogowanych]
zaznaczone jest na czerwono o jakie ząbki chodzi i jak one mają być ułożone... Przyjmijmy na razie to za "pozycję wyjściową".
I nie odpowiedziałeś mi na pierwsze pytania :P
Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pią 13:06, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:45, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Skrencilem na krzyrzale uszczelek niemam . Klic cały i zdrowy .magnetozle ustawione byl ale ustawilem tak jak na zdj. Simson odpalił na zapych ale jak wbije 2 to przymula i gaśnie. 2sprawa jak dluzej chodzi też gasnie. 3 ma iskre ale nieodpala
Ostatnio zmieniony przez devast dnia Pią 17:19, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:34, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No to jak ma iskrę to już jest progres, ale chopie.. załóż te uszczelki bo możliwe, że gdzieś ciągnie lewe. Chodzi o te uszczelki [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
i wyreguluj porządnie ten zapłon. To ustawienie było tylko tak na szybko żeby sprawdzić czy będzie ta iskra.
Mam Ci zrobić fotoporadnik z ustawiania zapłonu platynowego? ;P
Jaką masz pojemność?
Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pią 17:45, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:41, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tak morzesz zrobic . 50 4 biegi. Uszczelke na gaznik mam
Ostatnio zmieniony przez devast dnia Pią 21:48, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pazio777
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:15, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No to załóż pod cylinder tą uszczelkę... z racji, że raz mi było bardzo spieszno to też nie założyłem pod cylinder tylko przesmarowałem silikonem. Efekt był taki, że było słychać syczenie. Tylko tutaj sprawa też była taka, że miałem to beznadziejnie splanowane ze sobą :P Ale jeżeli u Ciebie są jakieś nierówności to też może ciągnąć lewe. Gościuuu.. :P
Jutro spróbuję porobić jakieś zdjęcia bo w necie nie mogę nic znaleźć
Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pią 22:33, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
devast
Nowicjusz
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:21, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok sprubuje zalatwic dawaj ten poradnik xd
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imim
Bywalec
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:57, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
tłok założyłeś strzałeczką w stronę kanału wydechowego? uszczelka jest konieczna pod cylinder. Na wszelki wypadek możesz sprawdzić jeszcze jakie napięcie daje Ci cewka zapłonowa która jest przymocowana do statora, pod magnetem. Musisz użyć miernika, ustawić na prąd zmienny powyżej 300v, + do kabelka który idzie od cewki - do masy, kopnąć i patrzeć ile pokazuje, powinno być około 150v. Tylko odłącz ten kabelek który idzie od cewki, nie wiem jak to jest w platyniarzu, gdzie on dokładnie idzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|