 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:28, 26 Maj 2011 Temat postu: redukcja spalania |
|
|
Na prośbę Syzyfa zakładam temat ale nie wiem czy w dobrym dziale. Tak więc czy macie jakieś patenty, usprawnienia na zminimalizowanie strat na spalaniu przez marnotrawstwo gaźnika? Co do regulacji jest dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kira
Simson Fan

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 828
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:21, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dysze, zlikwidowanie pocenia się gaźnika, nowe uszczelki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec

Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:00, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Co to znaczy pocenie gaźnika?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:05, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zbyt wiele to w gaźniku dobrze wyregulowanym nie da się zrobić.
Zadaniem gaźnika jest przygotowanie odpowiedniego składu mieszanki paliwowo powietrznej dobrze wymieszanej (choć z uwagi na przejście przez komorę korbową super wymieszanie nie jest aż tak ważne.
Druga sprawa to zapewnienie możliwie najniższych oporów przepływu powietrza. Tu ze względu na kinetykę gazów oraz lepkość powietrza jest pewne pole do modyfikacji.
Jednak przy prawidłowo wyregulowanym silniku i gaźniku i tak są to małe oszczędności.
Spalanie jest wynikiem pokonywania oporu ruchu pojazdu który składa się z dwóch rzeczy :
a) oporów toczenia -> tu należy zadbać aby był jak najmniejszy (odpowiednie ciśnienie w oponach, brak tarcia okładzin hamulcowych, dobrze napięty łańcuch, dobre i prawidłowo nasmarowane łożyska) ,
b) oporów powietrza -> jak wiadomo jest on wprost proporcjonalny do:
1) powierzchni czołowej (można go zmniejszyć pochylając się podczas jazdy) ;
2) współczynnika Cx (np. tak nielubiane owiewki) ;
3) kwadratu prędkości czyli ......... zwiększając prędkość z 40 km/h do 60 km/h opór ten wzrośnie ponad dwukrotnie.
W każdym nowoczesnym silniku większą wagę przykłada się do odpowiedniego dobrania kąta wyprzedzenia zapłony w zależności od ilości mieszanki i przede wszystkim od prędkości obrotowej silnika a w simsonie nie ma takiego zapłonu.
Jak ktoś będzie chciał to niech zerknie jak zmieniają się wartości kąta od prędkości to zrozumie o czym piszę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:11, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Aha mi chodziło o zmniejszenie spalanie przez "marnotrawstwo " gaźnika w Tigera nie będę inwestować ,a te opory można pokombinować.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:40, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Przy teoretycznie w pełni sprawnym gaźniku modyfikacje jego lub wymiana na inny (np. 16N na Bing) może przynieść ci oszczędności w granicach .... 3 - 5 % podczas jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec

Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:46, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Membrana, bo to chyba zapobiega cofaniu się mieszanki prawda?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:31, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
tak
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec

Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:33, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
I do tego gasbox.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec

Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:12, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to do gasboxa musisz mieć inny gaźnik
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:25, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje, że przerobiony kruciec wystarczy, chyba w temacie o simsonie Kazia było to pokazane, ale nie jestem pewien
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:47, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja tu prosiłem o patenty a nie o takie skrajne modyfikacje jak membrana a gaz box to da mi takie śladowe efekty że chyba się go nawet robić nie opłaca. ten temat od Kazia to w patentach jest?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec

Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:28, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
To co ty byś chciał? Od razu żeby litr mniej palił? Powoli trzeba robić coś i się uzbiera, a do gasboxa nie trzeba innego gaźnika.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:32, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Seru94 napisał: | Ja tu prosiłem o patenty a nie o takie skrajne modyfikacje jak membrana a gaz box to da mi takie śladowe efekty że chyba się go nawet robić nie opłaca. ten temat od Kazia to w patentach jest? ![;]](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/slywink.gif) |
Zdaje mi się, że w temacie o jego simsonie, ale głowy nie dam uciąć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1969
Bywalec

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:34, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Aby zredukować spalanie trzeba dokładnie znać styl jazdy i pod ten styl dokładnie ustawić cały zespół napędowy (układ zasilania, silnik i wydech).
Bez zrozumienia tego nic nie osiągnie się.
Niestety większość przeróbek w naszym kraju robi się na czuja bez jakiejkolwiek wiedzy podstawowej i nie przynosi , bo nie może to oczekiwanych efektów.
Kupowanie i zakładanie cylindrów z milionem kanałów, tłumików strojonych na dziesiątki tysięcy obrotów i regulowanych na oko lub słuch nie może przynosić żadnego pozytywnego skutku.
Podam prosty przykład na podstawie jednego cylindra i różnych układów zasilania i wydechu i różnych ustawieniach. Jest to robione przez zachodnią firmę która posiada hamownię na której sprawdza wyniki swoich prac a nie na czuja.
Wysokoobrotowe strojenie:
;
Niskoobrotowe strojenie :
Każdy ignorant zachwyci się że na pierwszym obrazku jest prawie 14 KM a na drugim "tylko" nieco ponad 7 KM .
Ale żaden ignorant nie zauważy, że do 7500 obr/min to silnik strojony wolnoobrotowo ma wyższą moc !!!
Co to oznacza to chyba proste -> jeżeli właściciel wysokoobobrotowca nie będzie wkręcał silnika na wyższe niż 7500 obroty to zostanie w tyle za właścicielem pojazdem strojonym wolnoobrotowo. Oczywiście mimo generowania na niższych obrotach niższej mocy wysokoobrotowiec będzie nadal ....... znacznie więcej palił gdyż ..... (każdy może poczytać).
Te porównanie jest dla silników idealnie zestrojonych, niestety u nas większość nie ma pojęcia o prawidłowym strojeniu całego zespołu napędowego i dostosowania do takiego strojenia odpowiedniej techniki jazdy.
W naszym kraju ważniejsze jest kto ma ile kanałów , jak strojony tłumik (nie ważne że nie dostrojony do reszty) , jak sportowy gaźnik.
Ciekaw jestem czy Ci domorośli tunerzy przesiadając się do aut będą wiercili i wsadzani po osiem zaworów na cylinder tak jak robią osiem kanałów (to jest dokładna analogia) i dostrajali układy wydechowe w swoich autach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|