Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

simson hamowanie, przyspieszanie pomoc
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Nie 21:03, 17 Cze 2007    Temat postu: simson hamowanie, przyspieszanie pomoc

simsonka s51 mam od niedawna
mam pare problemów:

1. czy podczas hamowania trzeba naciskać zawsze sprzęgło?
2. którymi hamulcami zaleca sie hamować tylnim czy tylnim i przednim?
3. czy czekania przed skrzyzowaniem na biegu jest szkodliwe dla silnika?
4. jakie przyspieszenie powinien miec simson s51 4 biegowy 50ccm do 50km/h?
5. czy lepiej sie oplaca gasic simka czy zostawic na jalowym podczas czekania przed przejazdem pkp (3-7min)

będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kys
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Nie 21:31, 17 Cze 2007    Temat postu:

1 To zależy czy to hamowanie będzie do zera czy tez ma na celu zmniejszenie prędkości, jeżeli do zera to najlepiej wcisnąć sprzęgło ale nie musisz odrazu, wystarczy jak juz simek będzie miał małe obroty.
2 Najlepiej hamować tylnim i przednim hamulcem, wtedy jest najlepsza efektywność, pamiętaj że jeżeli jesteś na śliskiej(mokrej nawierzchni) to łatwo o poślizg, a zamocne hamowanie w tym momęcie przednim jest dość groźne.
3 Sam do końca nie wiem, chyba nie ale wtedy się może się szybciej zużyć sprzęgło. Ja podjeżdżam zawsze na luzie a potem wrzucam 1 przed samym startem.
4 Oj nie wiem, będe szczelał ze tak ok 8-10 sek. Najlepiej jakbyśmy zmierzyli i wyliczy średnią.
5 No lepiej wyłączyć bo wtedy oszczędzamy paliwo, pozatym jeżeli nie jedziesz to wtedy silnik się szybko grzeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Nie 21:39, 17 Cze 2007    Temat postu:

Cytat:
To zależy czy to hamowanie będzie do zera czy tez ma na celu zmniejszenie prędkości, jeżeli do zera to najlepiej wcisnąć sprzęgło ale nie musisz odrazu, wystarczy jak juz simek będzie miał małe obroty.

slyszalem ze nawet podczas przyhamowywania przed zakrętem to nalezy naciskac sprzeęgło, a co robić jezeli dojezdzam do skrzyzowania, trzymac sprzęgło czy na luz?
Cytat:
Sam do końca nie wiem, chyba nie ale wtedy się może się szybciej zużyć sprzęgło. Ja podjeżdżam zawsze na luzie a potem wrzucam 1 przed samym startem.

1 bieg wrzucasz podczas toczenia sie simsona czy na postoju?
wolno podczaas wolnej jazdy wrzucić 1 bieg?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Nie 23:05, 17 Cze 2007    Temat postu:

1. najlepiej zawsze naciskac! (osobiscie robie to odruchowo i tak najlepiej bedzie takze dla simsona)
2. motocykle lepiej zwalniaja przednimi, a tylni jest tylko pomocniczy. jak tzreba gwaltownie zatrzymac sie to przod do konca a tyl tak jakby abs-em (hehe). do przychamowywania i wolnego zwalniania polecam tylni, bo wolniej sie zuzywa i nie ma simsonek takich przeciazen. (koronki, amorki itp szybciej padaja)
3. hmmm... dokladnie nie wiem, (zalezy ile sie czeka) lepiej trzymac na biegu zeby szybko smognac, heh. to jest zalezne od wielu czynników
4. i don't know Happy
5. pewnie ze gasic... po co ma sie grzac i marnowac oktany

Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 12:25, 18 Cze 2007    Temat postu:

dzięki
jeszcze am pare pytań :P Happy

1. czy przed zakrętem jadąc 60km/h i zwalniając o jakies 10-20km/h trzeba wciskac sprzęglo (podczas hamowania)? slyszalem ze nie trzeba
2. czy podczas zapalania simsona należy odpalać na zamkniętym kraniku a później dopiero odkręcić?
slyszalem ze potrafi troszke benzyny spalic jak jest odkręcony kranik
3. czy przed gaszeniem simka nalezy zakręcić benzyne? i ją wypalić? przed kazdym gaszeniem?
4. gdy gasimy np sima na 5-10min nalezy zakręcać zawsze kranik z benzyną?
5. dlaczego u mnie nie dziala w kraniku rewzerwa? jak mam np 0,5l zawsze leje sie benzyna jak mam ustawione w dół a w lewo na rezerwie poprostu nigdy sie nie leje

jak poznam odp na te 5 pytań będę jaśniejszy:]
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 14:12, 18 Cze 2007    Temat postu:

1. Sprzęgło w dwusuwie powinno się wciskać po każdym odjęciu gazu jeżeli simek jest na biegu - po prostu, simson dostaje olej razem z paliwem, jak gaz odpuścisz to dostanie mniej paliwa i analogicznie mniej oleju, a co za tym idzie, będzie słabiej smarowany co skutkuje przyspieszonym zużyciem silnika, a w niektórych przypadkach doprowadzi do zatarcia.
2. Zawsze przed odpaleniem odkręć kranik - jeżeli simson trochę postoi to paliwo z gaźnika wyparuje i możesz sobie kopać do usr*nej śmierci Wink (1)
3. Możesz aczkolwiek nie polecam takich kombinacji dla zaoszczędzenia kilkunastu ml paliwa.
4. Nie musisz.
5. Masz ją zapchaną. Odkręć kranik i jak będzie zapchana jedna z dziurek to przedmuchaj kompresorem.

Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomogłem Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Pon 14:20, 18 Cze 2007    Temat postu:

2. czesto osobiscie mi sie to zdarza, ale po przejechaniu jakiejs mniejszej odleglosci juz sobie przypomniam o kraniku (wolne obroty wyzsze i mulenie)
3. jezeli bedziesz tak robil, nastepne odpalanie bedzie trudniejesze. (benzyna bedzie musiala przeleciec przez gaznik i go uzupelnic.

musisz troszke pojezdzic a nawyki same przyjda. nikt Cie nie nauczy, bo kazdy ma inna taktyke, hehe. ale podstawy znac trzeba wiec pytaj Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 15:23, 18 Cze 2007    Temat postu:

1.
Cytat:
Sprzęgło w dwusuwie powinno się wciskać po każdym odjęciu gazu jeżeli simek jest na biegu - po prostu, simson dostaje olej razem z paliwem, jak gaz odpuścisz to dostanie mniej paliwa i analogicznie mniej oleju, a co za tym idzie, będzie słabiej smarowany co skutkuje przyspieszonym zużyciem silnika, a w niektórych przypadkach doprowadzi do zatarcia.

kur.e odpowiedzi sie sprzeciwiają
jedni piszą ze bez problemu moge hamować na biwegu bez wciśniętego sprzęgła a Ty piszesz ze nawet podczas hamowania silnikiem powinnem wcisnać sprzęgło? ostatecznie jak?

2.
Cytat:
Zawsze przed odpaleniem odkręć kranik - jeżeli simson trochę postoi to paliwo z gaźnika wyparuje i możesz sobie kopać do usr*nej śmierci Wink (1)

chodzilo mi raczej ze przed odpaleniem odkręcam kranik czekam 5-10s zakręcam kranik i odpalam a jak odpale to go odkręcam i ruszam
tak nalezy robić? dlaczego zapalanie na otwartym kraniku pochlania więcej benzyny?

3,4.
Cytat:
Możesz aczkolwiek nie polecam takich kombinacji dla zaoszczędzenia kilkunastu ml paliwa.
Nie musisz.

wiec jednak cos paliwa więcej wsysa?

5. Masz ją zapchaną. Odkręć kranik i jak będzie zapchana jedna z dziurek to przedmuchaj kompresorem.
mi sie wydaje ze cos nie tak jest bo przy normalnym otwartym kraniku w dół moge spalićcalą dostępną w baku benzyne to poco rezerwa?
a apropo co daje rezerwa?

Cytat:
2. czesto osobiscie mi sie to zdarza, ale po przejechaniu jakiejs mniejszej odleglosci juz sobie przypomniam o kraniku (wolne obroty wyzsze i mulenie)

wiec to jest dowód na to ze simson najmniej pali na niskich obrotach?
bo to prawda co piszesz to dlaczego przedtem pisaliscie ze najmniej pali na średnich a nie niskich obrotach?

dzięki Wam za pomoc:-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: okolice Staszowa ;)

PostWysłany: Pon 15:39, 18 Cze 2007    Temat postu:

ale wnikasz w szczegóły... :P

sprzęgła przy hamowaniu używaj zawsze, a reszta według uznania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 18:41, 18 Cze 2007    Temat postu:

Ku*wa! Człowieku, ci co hamują silnikiem w 2T po prostu szybciej zbliżają się do remontu. Tutaj trzeba znać podstawy działania silnika 2T. Gdy zamykasz gaz to silnik dostaje minimalną ilość paliwa i jednocześnie oleju (taką jaka mu wystarcza do utrzymania wolnych obrotów) więc jak wkręcisz simka na 2 biegu na 8000 rpm to po odpuszczeniu gazu zacznie on zwalniać (oczywiście słabo - to nie to co singiel 500 w 4T), ale będzie otrzymywał mniej paliwa i mniej oleju czyli smarowanie będzie słabsze, prawda?!

To, że zapalanie na otwartym kraniku pochłania więcej paliwa to bzdura. Jak odpalisz na zamkniętym to oczywiście nie zabierze nic paliwa z baku, ale z komory gaźnikowej owszem, a po odkręceniu kranika i tak gaźnik napełni się. Czyli wychodzi na to samo na chłopski rozum.

Nie wsysa paliwa, ale paliwo wyparowuje przez otwór odpowietrzający w gaźniku.

Skoro możesz na otwartym kraniku spalić całe paliwo to albo urwałeś tą rurkę i pływa sobie w baku (np przy tankowaniu - za głęboko włożyłeś pistolet), albo po prostu jej nie miałeś od początku.

Rezerwa ma Ci uświadomić, że paliwo jest na wykończeniu i masz zapie*dalać na stację.

Co do najmniejszego spalania to silnik (każdego rodzaju) spala najmniej w okolicach maksymalnego momentu obrotowego (ok. 5500 - tutaj by się przydał obrotomierz Wink (1)) A dlaczego? Ponieważ wtedy silnik ma najmniejsze opory i ma najlepsze przyspieszenie. Poza tym jest to zdrowsze dla układu korbowo-tłokowego (na niskich obrotach silnik się "męczy"). Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:17, 18 Cze 2007    Temat postu:

zgadzam sie z oli98lite w 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 19:40, 18 Cze 2007    Temat postu:

wielkie dzięki oli98lite
masz chłopie pojęcie o simsonach

ale jeszcze pozwole sobie zadac pare pytań:

1. to dlaczego gdzies slyszalem ze gasic nalezy przy zakręconym kraniku
2. to moge spokojnie zapalaći gasic na otwartym kraniku? np czekając przed przejazdem czy zaleca sie go zakręcać jak stoi zgaszony powyżej 5min?
3. z gaźnika moze benzyna kapać
4. ile ml benzyny zmieści sie w zwykłym gaźniku?
5. no wiec nierozumiem hamować mam na wciśniętym sprzęgle albo na luzie?
a np zwalniając przed zakrętem nie wolno mi poprostu puścić gazu i hamować silnikiem? oczywiście nie zmieniając biegu puścić gaz i poczekac kilkanaście sekund jak zwolni

dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oli98lite
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:59, 18 Cze 2007    Temat postu:

1. Bo ktoś Ci bzdur naopowiadał Wink (1)
2. Możesz, ułatwisz sobie życie zapalając na otwartym kraniku.
Oczywiście jak zostawiasz simka na dłużej to zakręcaj kranik - on nie jest podciśnieniowy Wink (1)
3. Może, ale nie powinna
4. hmm...ciężko powiedzieć, nie sprawdzałem Wink (1)
5. jeżeli silnik jest na biegu to na sprzęgle. Na luzie wychodzi na to samo, ale jak będziesz chciał odwinąć to musisz zamieszać biegami Wink (1)
Oczywiście, że możesz, ja Ci tego nie zabraniam - tylko ostrzegam przed skutkami takiego traktowania 2T.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz54
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 20:07, 18 Cze 2007    Temat postu:

Cytat:
5. jeżeli silnik jest na biegu to na sprzęgle. Na luzie wychodzi na to samo, ale jak będziesz chciał odwinąć to musisz zamieszać biegami Wink (1)
Oczywiście, że możesz, ja Ci tego nie zabraniam - tylko ostrzegam przed skutkami takiego traktowania 2T.

jakiego traktowania?
jedni piszą ze moge hamować bez użycia sprzegla a Ty piszesz ze nawet jadąc 60km/h na 4 biegu przed zakrętem puszczając gaz jedynie na chwile to trzeba naciskać sprzęgło
Ty tak zawsze robisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:13, 18 Cze 2007    Temat postu:

ja tez tak robie i moj simek jezdzi juz 5 lat bez remontu (a jest na polskich czesciach Wink (1) )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin