|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black_Master
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:03, 03 Cze 2009 Temat postu: Simson SR50-gaśnie bez przyczyny |
|
|
pozdrawiam wszystkich! A oto mój problem:
Otóż mam Simsona sr50. Ostatnio dokonywałem lekkiego remontu i powiem,że maszyna chodzi w miarę dobrze. Ma moc, ładnie chodzi na wolnych obrotach, świece wypala na brunatno. No nie pali od 1 kopa bo, aż tak zdolny nie jestem bo ciągle się uczę,ale tak za 2,3 wchodzi bez ssania. Problem jest taki, że np. czasami gaśnie. Robiłem sobie przejażdżkę po czyszczeniu gaźnika i nagle gaśnie na drodze.Wykręciłem suchą i rudą świecę no i nie wiem o co chodzi-przetarłem świece,pokopałem-chodzi znowu.Bo mam wrażenie,że może być też gdzieś przebicie na iskrowniku prądnicy, gdyż jak włączam światła to nie mowie żeby gasł czy coś,ale mam wrażenie że jakbym jeździł bez świateł to sytuacja by się nie powtórzyła-sprawdzę to,ale mam też inne hipotezy.Czy to moze być coś z cewką zapłonową?Cewka jest stara i od 20 lat wiernie służyła w simku. Może to wał korbowy się rusza i podczas jazdy na dołku magneto uderza w jakąś cewkę i motor gaśnie?Sam nigdy nie grzebałem w silniku od środka więc nie wiem co tam siedzi.Dodam, że cewka butelkowa jest nowa i mam ja od ok 1,5 roku.Ewentualnie jeśli ktoś z was potwierdzi ,że może to być cewka zapłonowa to czy warto kupować polskie wyroby?
Problem się powtórzył, gdy młodsza siostra sobie jeździła po podwórku-chodził pięknie,jak był ciepły palił i wkręcał się an obroty,ale w pewnym momencie stanął i sam nie mogłem go zapalić> wykręciłem świecę,ale była nie osmalona,ale trochę ciemniejsza-wg mnie nic dziwnego, bo siorka jeździ na z prędkością 10 km/h-jak bym go wziął na trasę 4,5 KM znowu byłaby ruda. Mam też taki pomysł,że może to być pływak,ale jest ustawiony tak jak w książce "jeżdżę simkiem..." 28 mm jak pływak leży, 32,5 mm jak wisi w gaźniku,a poza tym byłem w trasie tak ok 10 km więc jakby miało mu zabraknąć paliwa to bym już wiedział. Może mi tłok puchnie w cylindrze?Proszę o pomoc,bo najłatwiej i najtaniej było by mi wymienić cewkę zapłonową,a tłok + cylinder to będzie większy koszt.
Ostatnio zmieniony przez Black_Master dnia Śro 19:06, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:11, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Male jest prawdopodobienstwo, ze twoja przyczyna tkwi w tym co podales.
Jezeli motor staje NAGLE z wolnych lub srednich obrotow - zaplon.
Jezeli motor niemialby paliwa na wolnych najpierw obroty by rosly, przez chwile, pozniej by padl. W trasie na wysokich obrotach nie odczujesz tego czy to zaplon czy gaznik, bo jak zgasnie to z wysokich i odrazu.
Stawiam tak: kondensator - pierwsze co bym sprawdzil. Cewka zaplonowa w iskrowniku - to drugie. Jezeli sie nie poprawi, bedziemy probowac dalej. Ofc wymiany swiecy nie musze uwzgledniac chyba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black_Master
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:23, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no ja też tak stawiam na zapłon,bo staje wtedy kiedy się nie spodziewam. Jeździłem-świece git wypala,ale w jakimś momencie staje-sprawdzam iskra jest, paliwo też. Myślę, ze gaźnik jest w porządku jak świeca jest ruda. Co do kondensatora to jest raczej nowy-mam go od 1,5 roku?Ja postawiłbym na cewkę zapłonową i to ją raczej bym wymienił.Cewka ładowania też nie chodzi więc wymieniłbym 2 ja jednym zamachem,ale pozostaje pytanie: czy kupienie an allegro polskiego wyrobu jest dobrym posunięciem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:23, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wyroby MZA (niemieckie) sa przyzwoitej jakosci, sa tez na allegro (kniazw, wronka19, paru innych tez widzialem). Polskich cewek nie polecam, aczkolwiek mialem tylko z kilku okolicznych polskich zrodel, wiec mowie co wiem na temat moich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black_Master
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:42, 04 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wczoraj-przedmuchałem gaźnik ustawiłem na nowo, ustawiłem zapłon-nawet wymieniłem kondensator na stary-ciągle to samo,więc kondensator odpada-stary ani nie pomógł,ani nie poprawił. Myślałem,że może coś wpadło do cylindra, więc ściągnąłem głowicę,ale nic. Kurcze ciężko powiedzieć-paliwo jest-gaźnik sprawdzony-paliwo zgadza się prawie ze słupkiem na boku komory paliwowej, zapłon jest-iskra mocna, świece też mam dobre(bo sprawdzałem na 3ech)-ciągle to samo. Jak wczoraj przestał chodzić tak kaplica.Kopnę to widać,że chciałby zapalić,a nie może,a kopie się lekko. Czasami ledwo przekręci silnikiem 4 razy i tak jakby go coś blokowało.Mam tez jedną koncepcję-może do silnika dostaje się lewe powietrze?Mam w miejscu gdzie kolanko łączy się z cylindrem taki mały uszczerbek-kolanko się trochę wyrobiło i kawałeczek się ułamał-czy stąd może brać lewe powietrze do cylindra?Ale ja to miejsce uszczelniłem silikonem termicznym.Może silnik jest nieszczelny?Czy powinienem rozebrać silnik?Qrde naprawdę nie wiem-paliwo jest, iskra jest NIe wiem już sam-proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów-chodził ładnie i przestał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekxx
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:06, 04 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Może lewe powietrze skądś ciągnie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikuś
Stały bywalec
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 1139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:58, 04 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A czy jak jedziesz i Ci staje.. motor to po wykręceniu świecy jest ona sucha czy mokra ? Bo może jeśli jest sucha to zaworek w gaźniku .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozix
Simson Fan
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 11:46, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
moze kondensator lata luzno w obudowie i nie zawsze masuje??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Black_Master
Nowicjusz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:13, 05 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
powiem tak-motorek chodził i świeca była brunatna,ale stanął na podwórku i nie chce odpalić. Sprawdziłem wszystko-gaźnik spoko,ale nie mogę nic wyregulować bo nie pali. Zapłon próbowałem ustawić,ale nie wiem-ustawiam tak jak zawsze z książki i też nie chce odpalić.Zapodam zdjęcia to może ktoś mi powie gdzie robię błąd.
mój iskrownik-prądnica-SLPZ:
[link widoczny dla zalogowanych]
jak reguluje zapłon:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oznaczenia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oznaczenia w moim simku(numery adekwatne do poprzedniej ilustaracji):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Robię wszystko zawsze tak samo i motorek pali,a teraz iskra jest,ale nie chce odpalić. świece czyściłem, a czy ja zalewa to już nie pamiętam od tego całego czyszczenia. Proszę o pomoc-gdzie może być błąd?
Ostatnio zmieniony przez Black_Master dnia Pią 17:08, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 16 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|