|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:26, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie, o tych rdzeniach też słyszałem, że to bardzo komplikuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pią 16:51, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem Ty MASZ cewki 12V więc po co chcesz je przewijać? Potrzebujesz większą moc?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:34, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, nie potrzebuję większej mocy zależy mi tylko na tym, żeby miały 12V i moc taką jak wszystkie inne 12V. Tylko, skąd mogę mieć pewność, że one na pewno mają 12 a nie 6V?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:46, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak prawi marcias cewki przy 6V mają grubszy drut bo płyną tam większe prądy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:58, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem teraz nic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Nie 0:37, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Po prostu wizualnie z doświadczenia mówię Ci, ze masz cewki 12Voltowe.
Zasada jest taka:
- im więcej zwojów tym większe napięcie
- im grubszy drut tym większe natężenie
Dlatego cewki 6V i 12V mają mniej więcej taką samą moc i takie same gabaryty, ponieważ cewka 6V ma mniej zwojów ale ma grubszy drut i gabarytowo prawie się nie różni od dwunastki.
Tak czy siak masz 12V i basta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:32, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
marcias napisał: | im grubszy drut tym większe natężenie . |
Większe natężenie prądu jaki może przepływać przez cewkę, który zależy od mocy odbiornika.
Więc im grubszy drut tym odbiornik o większej mocy można podpiąć - wydawało by się proste, jednak nie bo im grubszy drut tym nam mniej zwojów się zmieści na rdzeń. A z kolei odległość zwojów od rdzenia cewki też ma wpływ na parametry cewki. Generalnie idealnie by było jakby zwojów było jak najwięcej, drut był jak najgrubszy oraz żeby zwoje były jak najbliżej rdzenia. Niestety te cechy się wzajemnie wykluczają i nie można mieć wszystkiego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:53, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
jestem na etapie robienia instalacji, silnik złożony. teraz chcę z grubsza wszystko popodkłączać, żeby próbować odpalić, jak odpalę to będę próbował sprawdzić jakie napięcie jest na statorze, wtedy będę dopasowywał dokładny schemat. jak uda mi się to zrobić, wtedy zadam ewentualne pytania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:13, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie było nic modzone z cewkami, tzn. że są oryginalne to niestety wg serwisówki Simsona masz zapłon 6V. Twój model iskrownika to 8307.10/4-100 a to były oryginalnie zapłony 6V. No ale najlepiej zrobisz tak jak mówisz, po złożeniu wszystko sobie posprawdzasz miernikiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:14, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
No popatrz, czyli po tym numerze też można odczytać. Dzięki wielkie za wskazówkę.
A tak wracając do zapłonu, problem z tym, że tu widać, że kombinowane jest strasznie. Ktoś tu nie wiem po jaką cholerę kombinował. Hm, więc jeśli jest to 6V to proszę o pomoc, czy warto przerabiać na 12V? Zależy mi głównie na tym, żeby mieć mocne jasne światła, dużo jeżdżę w nocy i jest to mój priorytet. Instalacji nie mam, elby nie mam, żarówek nie mam, za to mam akumulator 12V 12Ah, jakiś taki wielki, ledwo się mieści i cewkę butelkową 12V no i te nieszczęsne cewki, prawdopodobnie 6V, więc wiele mnie tych elementów nie trzyma jeśli trzeba by zostawić lub zmienić. Jakieś rady? Bardo proszę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:52, 15 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Rób na 12V bez zastanowienia, więcej rzeczy możesz sobie podłączyć, obrotomierze, zapalniczki, ładowarki itp duuperele. Również większy dostęp do żarówek jest.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:55, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko mnie takie bajery nie interesują, chodzi mi o stronę czysto praktyczną. Głównie czy różnica pomiędzy jasnością świateł przy 6V i 12V jest aż tak zauważalna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:21, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
smothero napisał: | Tylko mnie takie bajery nie interesują, chodzi mi o stronę czysto praktyczną. Głównie czy różnica pomiędzy jasnością świateł przy 6V i 12V jest aż tak zauważalna. |
VxA=W jeżeli zastosujesz żarówkę na 12v 25W to ona zaświeci z identyczną siłą jak żarówka 6v25W Pomijając budowę samej żarówki.
- Przy instalacji 6v będą większe straty i powinna być przekrojem dopasowana pod większe obciążenie, Dlatego dzisiaj częściej stosuje się wyższe napięcia np. 12 czy 24v
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:00, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, wiem. Chodziło mi o to czy duża różnica w jasności światła będzie przy żarówce 6V i napięciu z cewki 6V a przy żarówce 12V i napięciu z cewki 12V załóżmy, że każda ma 25W. Warto fatygować się w przewijanie lub kupowanie cewek na 12V? Bo jeśli różnica jest nie wielka to chyba nie warto.
Ps. Czy można zastosować inną tańszą stacyjkę niż oryginalną? Mowa o Sr50.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:22, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To że założysz instalacje 12V nie znaczy że będziesz miał jaśniejsze światła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|