|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:18, 26 Kwi 2013 Temat postu: simson sr50 jaka to wersja? |
|
|
Witam, zakupiłem simsona w atrakcyjnej cenie lecz jednym z mankamentów była instalacja, którą zrobiono chyba z oświetlenia choinkowego i niektóre kable łączone były po 5 razy taśmą.. ogólnie rzecz biorąc instalacji nie ma. Chcę ją zrobić od nowa ale potrzebuję schematu. Niestety nie mogę żadnego dopasować. Rocznik mojej sr50 to 1986. Silnik 4, zapłon platynkowy. Mam akumulator 12v i cewke puszkową 12v, wszystkie żarówki na 12v i prawdopodobnie regulator napięcia. Stacyjka nie mam pojęcia od czego ale oryginalna to ona nie jest. Do tego, między kablami jakieś coś było podłączone, plastikowe, czarne.. po co to nie wiem, jest to dla mnie wielka zagadka, chyba przerywacz. ciekawostką jest, że mam dwa klaksony, jeden w oryginalnym miejscu, nie podłączony i pisze na nim 6v, drugi ma 12v i jest koło cewki. Na kloszu lampy pisze również 6v. W sumie to najważniejsze jakie mam napięcie na magnecie, gdybym wiedział jak to sprawdzić to wtedy bym sobie dopasował schemat na 12v czy na 6v. Proszę o pomoc..
Ostatnio zmieniony przez smothero dnia Sob 12:55, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:41, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co piszesz, to raczej masz 12V.
Najbardziej zbliżony będzie ten schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
To coś czarne ( co nie wiesz co to jest ) ile ma styków ? Możesz zapodać fotkę.
Wiesz która to jest cewka ładowania ? Sprawdź dokąd idą przewody z niej - powinno być 2.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheProLukasz
Nowicjusz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:07, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A w lampie jaka jest żarówka ? (w kloszu)
A miernikiem nie sprawdzisz, odłączając dwa kabelki ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:47, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
@Pustack
Cewki ładowania nie ma. Jest jakiś regulator napięcia prawdopodobnie, aluminiowy, ożebrowany, tylko bez oznaczeń. Widać, że cała instalacja była totalnie pokombinowana, nie można się nic z niej wyznać, wszystko z innej parafi więc nie mogę powiedzieć, od czego gdzie idą kable, bo jak motor zastałem to w miarę poprawnie podłączony był zapłon do stacyjki, tylko do zapalania..
A zdjęcia tego czarnego nie mogę wysłać bo jest system zabezpieczeń przed botami. Doślę jak już przejdę.
@TheProLukasz
żarówki wszystkie są na 12v ale żadna nie jest oryginalna, wszystko kombinowane. Silnik mam zdjęty i rozebrany więc nie sprawdzę. A ruszając samym kopkiem to napięcie było w granicach 0,10.
A po czym poznać jakie napięcie wytwarza iskrownik? Gdybym to wiedział to wtedy już bym sobie instalację dopasował pod iskrownik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:34, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Instalację to ja tak czy siak od nowa zamierzam robić, bo praktycznie rzecz biorąc jej nie mam. Tylko, żeby tak zrobić to muszę rozpoznać jakie mam napięcie na cewkach w magnecie. No ale ja mam minimalną wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. Nie wiem jak rozpoznać cewki w magnecie, czy są 6V czy 12V a to jest podstawa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:43, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz wrzucić dokładne zdjęcia iskrownika z obu stron ?
Będą dwie cewki z których wychodzi po jednym przewodzie. Oryginalnie z jednej powinien wychodzić przewód biało-czerwony. Weź żarówkę 12V i podłącz ją między ten przewód a masę, jeśli nie zaświeci to weź żarówkę 6V i sprawdź czy świeci. Jeśli nie będzie świecić ani tu, ani tu to pewnie cewka jest spalona i musisz ją wymienić albo przewinąć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:13, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Silnik teraz jest rozebrany i rozpoczynam remont, więc odpalić puki co go nie mogę. Ewentualnie mógłbym poruszać kopkiem ale to raczej nie da rezultatu, bo tak jak już mówiłem przy mierzeniu napięcie bylo w granicach 0,10 więc żarówka ani taka ani taka nie ruszy. Cewki są na pewno sprawne bo przed remontem silnik był odpalany, w sumie silnik gasł na wolnych obrotach, dlatego też rozpocząłem remont. No ale spalone raczej nie są.
Obiecane zdjęcia:
[/img]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:29, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Przyznam się szczerze, że nie kojarzę w ogóle tych elementów ale ten z żeberkami to jakby regulator napięcia dla 6V ? Nie wiem na 100%
To że silnik przed remontem odpalał i nie gasł to nie znaczy że cewki są dobre. Zapłonowa - owszem może być dobra. Ale pozostały jeszcze ładowania i świetlna.
Świetlną możesz sprawdzić w ten sposób że połączysz miernik na zakresie ciągłości przewodu między masę a przewód, który wychodzi z cewki. Powinno być przejście.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 20:30, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:17, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko cewkę świetlną w ten sposób sprawdzę? Ładowania nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:06, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, świetlną.
Z cewką ładowania jest tyle problem że niezależnie czy jest dla 12V czy dla 6V to ma dwa odczepy ( dwa przewody z niej wychodzą). Z tym że w instalacji 6 jak i 12V powinno być przejście między tymi dwoma przewodami, natomiast w instalacji 6V powinno być przejście jeszcze między każdym z odczepów a masą, a w instalacji 12V między odczepami a masą przejścia ma nie być.
W każdym razie takie sprawdzenie raczej nic nie da, bo nie będziesz wiedział że masz dobrą cewką 6V czy spaloną 12V i dalej nic nie wiadomo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Śro 16:18, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Cewki w statorze są 12Voltowe, 6V ma grubszy drut.
Ten ożebrowany element to regulator napięcia ze skutera.
FLP0806 ten okrągły to pewnie przerywacz, a stacyjka również od jakiegoś skutera.
Żeby dojść do oryginału musisz kupić ELBĘ (regulator + przerywacz) i stacyjkę.
Tak dla pewności, podaj ile i jakie kolory kabli wychodzą ze statora.
P.S. Masz pewnie zniszczony gwint na wale od strony magneta, ponieważ oryginalnie tam jest gwint drobnozwojny chyba M10x1 a masz nakrętkę samohamowną, która ma pewnie gwint metryczny.
Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Śro 16:20, 01 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:22, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Najlepiej to ja wam wrzucę dokładne zdjęcia:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smothero
Nowicjusz
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Limanowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:35, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A chcąc przewinąć poszczególne cewki na 12V, to co muszę wiedzieć? na pewno ile zwojów drutu ma być i jaka średnica ale czy coś jeszcze? Mój znajomy się tym zajmuje i takie przewijanie to groszowe sprawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:19, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tam są chyba jeszcze różnej grubości rdzenie, więc nie wiem do końca czy przewijanie cewek jest właściwym ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|