|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebof11
Bywalec
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:48, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wrzuć jakieś foto Simsona którego zakupiłeś
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:11, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
I mnie się pokazać pora.
Mój właściciel Elwood... Darek
zamiast czterech, wziął dwa koła,
by w dalekie jechać kraje.
Imion nadał mi aż sześć,
by z atencją chwałę nieść,
po tych kątach czterech świata
przez najbliższe cztery lata.
Choć projekty zacne ma
mogę dziś pokazać wam
tylko me profile dwa
bo zbyt brzydki amfas mam.
P.S.
Data na fotach, to zmyła jakaś. Projekcja miała miejsce wczoraj, hej!
To w zasadzie dzięki papko1314 i jego obywatelskiej czujności ElSimek zmienił właściciela (dzięki!).
Ponieważ silnik robiony na oryginałach (S60) zostawiam go w takim wydaniu.
Zajmę się nim w połowie marca i o postępach nie omieszkam poinformować.
Studiowałem statnio "prace" kolegi Syzyfa i jestem pełen podziwu, a jego zapał, jako mego rówieśnika godny naśladowania.
Przygotowania do wyprawy komentuję sobie spokojnie na blogu [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:01, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Podróżnik i na dodatek poeta
Ja również śledzę Twoje przygotowania i trzymam kciuki za powodzenie wyprawy. Taka podróż ma z pewnością jedyny w swoim rodzaju urok.
Sam mam tylko skromne doświadczenie rowerowe w tym względzie: kiedyś w pojedynkę przejechałem w 7 dni Polskę od morza na południe, śpiąc w hamaku w lasach i było to niezapomniane przeżycie
Simson całkiem fajny, choć na pewno trochę pracy trzeba będzie w niego włożyć. Jeśli moja relacja z przebudowy w czymś Ci pomoże, to świetnie.
Czekam na dalszy rozwój wypadków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madoń
Śpiący na Forum
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:15, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No cóż, widać ze dorwał się do niego jakiś zapalony "tjuner" ale zapał mu się skończył w trakcie prac Ale czuje że trafi w dobre ręce i teraz odzyska swój dawny blask Lakier jak na moim motórze ;D Mam kilka pytań, a mianowicie:
-będziesz kontynuował wątek tarczy hamulcowej i założysz zacisk, czy zdejmiesz tarcze i zostaną hamulce bębnowe?
- elektrykę zrobisz według oryginału czy po swojemu???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:19, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nigdzie się nie ruszę, to przynajmniej wiersz pozostanie.
Wiesz Syzyf, że miałem koncepcję uzbroić rower w zestaw dwusuwa i nim śmignąć? Znajomy z Wrocławia jako jeden z pierwszych w Polsce zrobił taki zestaw i to w takim kształcie, w jakim jest teraz proponowany do sprzedaży. Fajna sprawa, ale to projekt na później.
Z modyfikacji na szybko to:
- zbiornik z PE o pojemności 15-18l o wiele wytrzymalszy niż blaszak, no i dwukrotnie więcej paliwa zmieści (wsparcie kumpla),
- boczna stópka (jest centralna),
- instalacja12V (do wymiany osprzęt) - obecna na razie szwankuje,
- modyfikacja łożyska główki ramy,
- wzmocnienie ramy i osłona silnika
- grubsze szprychy w kołach,
- stelaże pod sakwy rowerowe.
Obecnie biedzę się nad kontrolą temperatury silnika, bo to kluczowa dla mnie sprawa na długich przelotach (i umiejętnność bieżącego schładzania w trakcie jazdy).
Poczytałem trochę o tych czujnikach i wskaźnikach temperatury i ustaliłem, że pomiar odbywa się przy gwincie świecy w silnikach chlodzonych powietrzem, a nie jak tu koledzy proponują w żeberkach cylindra od strony gaźnika.
Znalazłem taki komplet czujnik CHT i wskaźnik CHT do silników dwusuwowych na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]
Poprosiłem mailem o cenę i gabaryty wskaźnika. Jak się dowiem, to zapodam również we właściwym dlań linku.
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Wto 19:30, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:35, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie się wydaje, że pomiar temperatury powinien jednak być na cylindrze a nie na głowicy. Chcesz nie dopuścić do przegrzania, ale to przegrzanie dotyczy tłoka i tulei, a nie głowicy. Sama głowica pewnie może mieć większą temperaturę niż cylinder (komora spalania) i zapewne ma taką.
Bardziej istotna wydaje się być temperatura tłoka i tulei, jako części ruchomych i narażonych na zatarcie. Głowica się nie zatrze.
Ja raczej skłaniałbym się do pomiaru mniej więcej w połowie długości tulei i od strony gaźnika.
Link nie działa przez kropkę na końcu - poprawiłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowe chłodzenie... Chyba wchodzi w grę tylko dodatkowa dmuchawa zamocowana centralnie od przodu (zakłóca przebieg powietrza) albo dwie mniejsze po bokach cylindra (mniej zakłócają), uruchamiane automatycznie powyżej jakiegoś progu. Może wentylatory o średnicy 120mm do komputera by się nadały (z dodatkową metalową siatką ochronną).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:39, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze troche poczytałem i podstawowym parametrem jest Cylinder Head Temperature (CHT) czyli temperatura głowicy cylindra, stąd te wsie czujniki mają symbol CHT w silnikach chłodzonych powietrzem i osadzane są na gwincie świecy zarowej.
W linku podanym wyżej dokładnie widać, jak ten czujnik wygląda. To czujnik przewodowy do pomiaru temperatury powierzchni.
Prawdopodobnie istnieje liniowa zależność między temperaturą cylindra i głowicy i pewnie jest to tylko kwestia metodologii. Tak mniemam.
W motocyklach moi kumple montują liczniki Vapor produkcji Trailtech mające tą możliwość. Generalnie zastepują one wszystkie standardowe mierniki (prędkości, przejchanych km itp.). No, ale to nie półka Simsona i były to zwykły przerost formy nad treścią.
W każdym razie rozkminię te czujniki ze wskaźnikami, i o ile zastąpią tradycyjne "czucie pieca" w rozsądnej cenie (a nie cenie nowego silnika), to spróbuję je adoptaować na "nasze" podwórko, jako ciekawa alternatywę, dla klasycznej organoleptyki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papko1314
Bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Inowrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:13, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Widzę, że zapał narasta Papko czujny jak zawsze :P
Jednak bez modernizacji się nie obędzie: zawieszenie też bym proponował zmienić, najlepsze w tym wypadku będzie zawieszenie od MZ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:01, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mam cenę czujnika (105zł) i wskaźnika (240zł), które to raczej dyskwalifikują zestaw ekonomicznie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cegła
Stały bywalec
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:05, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jak by dać tak cały 'panel' od jakiegoś japońskiego moto ( mbx , ns1 )
i tam od razu był by tam :
- obrotomierz
- czujnik temperatury
- prędkościomierz
- i inne kontrolki
Myślę warto by było w takie coś zainwestować - wyszło by znacznie taniej
P.S tylko nie wiem jak by to pokazywało tzn żeby nie zwyżało ani nie zaniżało
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:44, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Pomyślę nad tym.
Od dzisiaj przynajmniej mam gdzie. Zaparkowałem właśnie Simsona w mini-mini warsztacie, czyli piwnicy sąsiada. Jak przysposobię teren, to wolne wieczory poświęcę na rozbiór i poważny przegląd zawodnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:39, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dobry taki sąsiad . Czyli ruszamy ostro:)
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Nie 19:40, 21 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:10, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie w wiem czy było ale mógłbyś alarm zamontować na pewno będziesz nocował a wiadomo jak to na wschodzie jest chyba nie chciałbyś się obudzić bez simka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:25, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Polecam alarm GTX Racer AM6
Pamiętaj o zapasowym module i może tej cewce sterującej. Lepiej mieć niż nie mieć
Tu masz schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|