|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:48, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Schemat super. Dzięki.
Z tym alarmem, to raczej dam sobie spokój. Na wschodzie będzie mi najmniej potrzebny.
Listę zapasowych części będę dopiero tworzył i się nią na pewno podzielę.
Do Sarhad w Dolinie Wachan dojadę toyotą 4x4, a Simek pojedzie na przyczepce. Przy okazji prawdopodobnie podrzucę cały alpinistyczny szpej pierwszej od 30 zgoła lat narodowej wyprawie polskich himalaistów w góry Hindukuszu i jeszcze dotransportuje ich na miejsce już w Afganistanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Te fotki bardzo ładnie oddają stan drogi już po afgańskiej stronie. 2 lata temu zdążyłem dojechać swoim 4x4 do fotki nr 50. Tym razem do samego końca. Powtórzę tę trasę Simsonem i plus jeszcze trochę okolicy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cegła
Stały bywalec
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:14, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Robisz coś przy Simsonie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 5:57, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Na szczęście...
W przyszłym tygodniu transportuję go do motocyklowego fachury i tam zostanie gruntownie przebadany i postawiony na nowo na koła
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Nie 5:57, 28 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:49, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Simek w ubiegły poniedziałek wylądował już w rekach fachowca.
Nie chce mi się przeklejać fotek, więc tu jest kilka z pierwszej diagnozy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik "nówka"... do remontu:) W świetle takiego odkrycia Simek pójdzie całkowicie do rozbiórki. Instalacja tez zababrana, wiec trzeba pokombinować za nowymi drutami. Gdzie kupie kompletną, może kto podpowie?
W warsztacie Łukasza zostanie postawiony na nogi. Stamtąd już na kołach pojadę do Świdnicy, gdzie dostanie wzmocnienie ramy, osłonę silnika i stelarze oraz przytniemy siedzenie.
Zyska dodatkowo mocowania na dwa kanistry po 12l na zapaśne paliwo.
Przy okazji zrobię około 800km i będzie to pierwszy egzazmin za równo dla niego jaki dla... mnie:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:59, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Instalacje kompletną można dostać u p.Kniaźia ale raczej nie polecam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:36, 07 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wpadłem przy okazji na ciekawą grafikę schematu instalacji
[link widoczny dla zalogowanych]
Co sądzicie o tym:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:54, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ta oliwiara to całkiem fajna, ale jeżeli masz zamiar mieć osłony na łańcuch to dobrze go trzeba nasmarować i myślę żę ten gadżet jest zbędny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:18, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Osłona będzie, ale tam podstawowym wrogiem jest wszechobecny kurz. Wdziera się wszędzie, wciśnie w każdą szparę.
Stąd też częsta kontrola czystości filtra powietrza m.in.
W przyszłym tygodniu startuję z wizami. Dla ciekawych kosztów:
- wiza afgańska dwumiesięczna 60E (Berlin)
- wiza tadżycka 45 dniowa dwukrotna 80E (Berlin)
- wiza uzbecka tranzytowa dwukrotna 50$ (W-wa)
- wiza kirgiska tranzytowa dwukrotna 60E (Berlin)
- wiza kazachska tranzytowa dwukrotna 20E (W-wa)
- wiza rosyjska tranzytowa dwukrotna 35E (Gdańsk)
Co daje około 1140zł plus jakieś 200zł kosztów manipulacyjnych.
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Czw 22:39, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:57, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
instalacje lepiej dac jakiemuś specowi do zrobienia , dać mu kase niech nakupi kolorowych kabelków , styków , przełączników itd .... Instalacja od kniazia nie ma zbyt dobrych opinii
Co do silnika co się stało ? Nowy silnik DDR w to wątpię ..... Jeśli silnik bedzie remontowany to proponuję zrobic jakiś tuning który nie bedzie zbyt dużym obciążeniem dla jednostki ..... Proponuję zrobić S70 z cylindrem almotu , tłokiem MZA , wałem S70 , łożyska SKF , gaźnik 19 itd itd .....
Ostatnio zmieniony przez House dnia Pią 17:58, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cegła
Stały bywalec
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:14, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Opony jakie będziesz zakładał cross czy uniwersal
House napisał: | . Proponuję zrobić S70 z cylindrem almotu , tłokiem MZA , wałem S70 , łożyska SKF , gaźnik 19 itd itd ..... |
Ale 70/4 - ja bym nie robił bo to też trochę skraca żywotność
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:20, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra House, powiedź tylko jaki ma sens montowanie cylindra 70, skoro ma to być ekstremalna wyprawa na motorowerze? Tu chodzi o wyczyn.
Elwood, dalej podziwiam Twój zapał, no i oczywiście trzymam kciuki....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:43, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Co do silnika, to prawdopodobnie zdecydował fatalny montaż no i być może zbytnia fantazja 14-latka. Generalnie straszna fuszerka.
Były problemy z zapalaniem... tu okazało się, że magnesy ocierają o obudowę...
Simek jest w naprawdę dobrych rękach. Słowik, który podjął się reanimacji jest godnym polecenia. Specjalizuje się w dwuśladach, a Sima ujeżdżał w młodości, jak każdy z Was.
Opony, to oczywiście będą kostki. Jakie?... Tu zdam się na przyjaciół, którzy doradzą. Zjechali Pamir, Himalaje na motórach, więc wiedzą, o co chodzi.
Z 2150km asfaltu będę miał około 200-250km, poza tym tylko skalny szuter.
Ważne, że temat idzie ostro do przodu.
Z racji dużego zainteresowania i kibicowania, obiecuję Wam, że będziecie jedynym forum, na którym pojawią się foty z tej relacji. Mam nadzieję, ze bez względu na ostateczny wynik tej eskapady, wszystko będzie to i Was inspirować do podejmowania śmielszych, podróżniczych kroków.
Nie ważne, czy to dwa, czy cztery koła. Pojazd musi być przygotowany w odpowiedniej kulturze technicznej. Najlepiej zaufać fabryce i doświadczonym kolegom.
Moim zadaniem jest pojechać i wrócić na kołach:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:14, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No no, ciągle zadziwia mnie Twoja odwaga i zapał do tej wyprawy. Naprawdę Elwood jesteś niesamowity na simsonie tyle km zrobić w takim trudnym terenie. Szacunek i powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cegła
Stały bywalec
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:28, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówią każdy by się chyba bał tyle km w taki terenie ( ja też )
Duzo osób się boi na zlot jechać 50km a ty tyle tyś km ... szacun
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:34, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Elwood napisał: |
Z racji dużego zainteresowania i kibicowania, obiecuję Wam, że będziecie jedynym forum, na którym pojawią się foty z tej relacji. ) |
Mogę zaproponować, byś był zgodny z duchem epoki, aparat Smiena Symbol rocznik 87-89, dokładnie nie pamiętam. Takie cóś: [link widoczny dla zalogowanych] Mało używany, może ze trzy filmy wypstrykał, potem weszły idiotoodporne maszynki z NRF-u, tuż po obaleniu muru ...
Tylko po co ja się wychalam? Pewno masz takich sprzętów na kopy, skoro tak często bywasz na wschodzie.
No dobra! Żartowałem
Pozdrowienia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|