|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:02, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Regenracja przodu prosta, przeglądając forum znalazłem:
- 2 x simering Corteco
- 2 x osłony gumowe amortyzatora
- 2 x sprężyna
- 2 x podkładka miedziana 6x2x1
- 2 x szpilka M6
+ olej. koszt około 40zł
Tylne amortyzatory od 250MZ?
Patrząc jak wygląda tłumik do wersji enduro (bo tylko na tym polega optyczna różnica?), to jego wysokie umiejscowienie może zabrać mi miejsce na szpej (sakwy, kufry), więc chyba zostanę przy normalnym, tyle, że jakim?
Pozostaje mi więc:
- tylne zawieszenie od MZ 150/250
- jaki tłumik?
- jak z tym gaźnikiem?
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Pon 18:08, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:18, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tłumik spawany, o tym w dziale tuning mechaniczny. Zawieszenie to chyba obojętnie jakie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:37, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A propos zawieszenia, moja waga przed wyjazdem to będzie około 90kg (powinienem dojechać do 83kg w trakcie).
Do tego:
- szpej (namiot, śpiwór, kuchenka, przybory, ciuch podstawowy, itp) = 15kg
- zapas wody 10l na pustynnych odcinkach = 10kg
- zapas paliwa (powiększony zbiornik + ... 12l) = 12kg
- żarcie bieżące + szturmowe + napoje = 6kg
- części zapasowe = 2/3kg
Dodatkowe obciążenie wynikajace z modyfikacji = 10kg
W porywach generalnie mogę wlec ze sobą do 150kg...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:00, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
150 czyli max. obciazenie simka Enduro na trasy sie nie nadaje , ten tlumik tlyko przeszkadza ... A tlumik do S51 to najzwyklejszy węgier lub orginal po co spawak ? To chyba bedzie zwykle S70 bez membran 4 płuków itp .... A silnik to oczywiscie też najlepiej samemu składać Może jeszcze owiewka tiger pod która zmieszcza siej akies duperele w tym np. navi ? Gaznik do s70 to chyba 19 n1-11 będzie dobry i najlatwiejszy w obsludze , oczywiscie ksiażka E. Wernera sie przyda też
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szisz
Bywalec
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sobolew-mazowieckie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:23, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Bierz Simsona S51 Enduro. Ma wzmocnioną ramę i półkę. To że tłumik idzie górą to nie problem. Wymieniasz pedał hamulca tylnego, kupujesz inne mocowanie i kolanko i puszczasz dołem A wzmocnienie ramy i półki zostaje
Pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madoń
Śpiący na Forum
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:28, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
kurde, napalacie się an te enduro a to taki zwykły comfrot z paroma wzmocnieniami... Nie lep0iej dospawać kilka wzmocnień???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 21:11, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zapłon jak ma być bezstykowy to tylko VAPE, oryginalny nie jest zbyt pewny.
Co do gaźnika o dobry będzie AMAL, tylko trafić na sprawny egzemplarz będzie ciężko. Do takiego typu motorka to dobry będzie nawet zwykły BING, przynajmniej jest bezawaryjny i oszczędny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:41, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś wprawić sobie tam membrane myślę że było by to dobre rozwiązanie ze względu na poprawe elastyczności silnika i zmniejszenie spalania, także skrzynie mugłbys zmienić albo na 5b albo dać 4bieg od sr80 miałbyś niższe obroty przy prędkosci którą chcesz jechać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:05, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Co do samej podróży. Polecam skontaktować się z Bartkiem "Williamem" Mnichem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:11, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę, że membrana to kłopot.
A tu troche profilu trasy (z ubiegłorocznej wyprawy do Afganistanu)
Klasyczny szuter z tarką
Drogi gruntowe
Bezdroża
Skalny szuter
Odludzie
Gdzie się da, bardzo wysoko...
... 4655m.n.p.m.
Takie gebity i podobne warunki czekają simsona...
A o wyczynach Bartka już czytałem, dziękuję!
Dodatkowe pytanie:
Czy podejdą obręcze 19" x 1,85 na przód i tył bez przeróbek zawieszenia?
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Wto 12:50, 07 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:53, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
19 ? troche za duże , wtedy opony bede zbyt niskoprofilowe ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:39, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Na stronie AKF znalazłem koło na tył w tym rozmiarze. Muszę patrzeć na temat komplementarnie. Większe koła, większy komfort, mniejsze zużycie bieżnika no ijedną oponą zapasową jestem w stanie obsłużyć dwa koła.
Z drugiej strony budowa pancernika pod ten silnik to też przesada.
Na stronie Kniazia widziałem skrzynię 5-cio biegową w ofercie. Czy ktoś z Was może o nie powiedzieć pare ciepłych słów? Przy większych kołach mogłaby lepiej współpracować z silnikiem...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:59, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Skrzynia 5tka fajna sprawa, ale nikt jej nigdy nie mial na dluzej niz 5-10 tys km, bo to z reguly byly wyzylowane silniki. Kolo 19 cali z tylu nie wchodzi pod blotnik, oraz nie miesci sie na dlugosc w wahaczu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:21, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No tak, więc brnę dalej
Czy któyś z szanownych kolegów dysponuje fotką lub stawiał swego sima na 19-stkach? (tu poproszę o linka ewentualnie do takiej przeróbki - przód znalazłem do MZ, jeszcze tylko tył)
Rozumiem (jeżeli nie, to poprawiajcie bez cienia kozery), że, żeby wsadzić 19-tki muszę:
- zaingerować w tylny wachacz i postawić na amorze MZ?
- przód zaadoptować z MZ?
Obręcze 19-tki już pancerne znalazłem.
A propos skrzyni 5-tki, znaczy się, że hula znakomicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 13:17, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
przecież jak wstawisz przód od MZ to go niepotrzebnie jeszcze dociążysz a zależy ci na wadze bo szkoda silnika.
Wahacz tylni musiał byś przedłużyć bo inaczej 19 nie wejdzie. felgi raził bym z aluminiową obręczą żeby też zmniejszyć wagę.
Zastanów sie też nad sprzęgłem i olejem jaki tam wlejesz. bo bo jeśli silnik sie nagrzeje to i olej a jak kolej to zrobi sie z niego woda. i sprzęgło długo nie wytrzyma.
A jak byś zastosował przyczepkę ?? z tyłu zamiast bagażu na simsonie ??
zawsze to chyba łatwiej ciągnąć i możesz więcej załadować
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|