|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 14:31, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Olej najlepiej półwytrawny (półsyntetyk) ELF 75W 80
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:40, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Słusznie prawisz.
Z rachunku sumienia, cytując za jednym takim:), trzeba zrobić analizę optymalizacyjną konstrukcji. Najprościej porównać masę elementów które chcemy wymianiać i wybrać rozwiązanie lżejsze, ale dające wymaganą solidność...
Swoją drogą 16" nie są aż takie tragiczne i jest nadzieja, że z jakiejś
Wierchowiny znajdę w razie czego ersatz. Nawet od biedy można by obręcze zostawić oryginalne, tylko same szprychy wymienić na 4 mm.
Każdą naszą dywagacyję podejmuję stosowną analizą. W tym momencie musze chyba założyć, aby jak najbliżej być rozwiązań fabrycznych, bo zbudowanie motocykla mija się z celem
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Śro 14:42, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:58, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a że tak zapytam Chcesz nim jechać do Azji a konkretniej gdzie i przez co ? Przez Rosje czy raczej tymi południowymi krajami typu Gruzja , Iran itd ? Felgi to moze i orginalne zostaw a na zapas weź całe koło z oponą w końcu pasuje tak samo do przodu i do tyłu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:15, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hakuj, nie żartuj
Południowa droga odpada, bo nawet na taki pojazd, wymagany jest Carnet de Passage. Wpłata kaucji w wysokości 16000zł, to kosmos w stosunku do faktycznej wartości sprzęta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 20:26, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
JA bym pomyślał nad felgami od jakiegoś crosa. wiadomo musi być mocna i w dodatku lekka. ale jakiego to nie mam pojęcia bo sie nie orientuję.
Brać całe koło jest bez sensu bo to dodatkowy ciężar.
A co sądzisz o tej przyczepce ?? zrobić ją z aluminiowej ramy. czy to ma być jedynie simson bez dodatków takich ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:57, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Przyczepki nie biorę pod uwagę choć na pewno pomogłaby odciążyć Elsimka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Śro 21:36, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Czy ja wiem na simku byś tego nie wiózł ale dochodzi ciężar przyczepki, co do silnika to radził bym złożyć samemu z porządnych części a nie polski z kemotu bo to jest jakie jest, co do obręczy to można by przepleść na obręcze od MZty z tyłu mają 16 i do tego dosyć wąskie opony nie ma co dawać szerokich gum bo tylko ciężej będzie simek miał, i rozmieszczenie bagażu trzeba by zrobić inaczej nie ładować wszystkiego na tył jakoś ciekawie ile się da i co się da (i tak nie za dużo się tego będzie dało przełożyć) dać na przód przed kierowce no chyba ze te bagażniki boczne nie dociążą tylu ale jak mówisz ze tego będzie 150 kilo no to z deka
Ostatnio zmieniony przez Michal91a dnia Śro 21:39, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ołłłjeeeaaaa
Z Simsonem na ty
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 3353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki Noteckie Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 22:26, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Odnośnie kół słów kilka jeszcze ;P
Większe koła są bardziej narażone na wygięcie felgi czy, dużo łatwiej zrobią sie z nich ósemki. Myślę, że koła w simsonie nie są najsłabszym ogniwem aczkolwiek patrząc na te fotki, warunki będą trochę trudniejsze niż codzienne warunki jakim musi podołać przeciętny simson.
Może rzeczywiście warto było by sie zastanowić nad jakimiś kołami od Enduro/crossa ?
Ja w swoim Peugeocie z tyłu mam koło 18" i naprawde nie ma na nie bata. Po za tym, że jest o jakieś 50 % cięższe od simsonowego ;/
Przednie zawieszenie: Dlaczego wszyscy mówią o zawieszeniu od MZ/Simsona? Nie raz zdażyło mi sie połamać sprężyny po najechaniu na dziurę- także myślę, że simsonowskie zawieszenie odpada. MZ ma troche mocniejsze- ale też może nie wystarczyć.
Osobiście kożystam z zawieszenia upside down SHOWA - Spisuje się świetnie, jest maksymalnie mięciutkie.
Zapłon? -
nie dało by sie zaadaptować zapłonu z czegoś innego? np. Ducati energia
[link widoczny dla zalogowanych] ??
Otrzymujemy dużą bezawaryjność i większą wydajność cewek świetlnych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Czw 1:32, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Z tym zapłonem to jest dobry pomysł tylko ze ten patent jeździ w Simsonie niedługo raczej nie powinno się nic psuć ale nie wiadomo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Sob 21:41, 11 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A ja bym jeszcze pomyślał nad wygodniejszym siedziskiem np, dodać oparcie ?? bo wiem jak bolą plecy i inne części ciała w takiej trasie długiej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kenio
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:53, 11 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
oooo, i tutaj Paweł poruszył ważny temat. Sam byłem pare razy na dłuższych trasach simem i wszystko później boli;/ Nawet jeżeli sie robi przerwy to nieuniknione.
Tutaj trzeba coś wymyśleć bo nigdy nie wytrzyma takiej trasy na oryginalnym siedzeniu.... Plecy, dupa, kolana, możliwe, że ręcę to wszytko będzie odpadało....
Nie wiem co tutaj poradzić (to oparcie może być dobrym rozwiązaniem), ale coś na pewno trzeba wymysleć bo to dosyć ważny temat...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
House
Z Simsonem na ty
Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Cieszyna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:25, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
wymi tu mówicie o obolałych dupach po jezdzie simkiem , ja sam robilem ostatnio dość dlugie trasy simkiem , ale to jak czlowiek sie czuje po jezdzie ogarem 200 na dystansie chocby 5km to masakra ..... Ręcę sie trzęsą niemiłosiernie przez 2 godziny po jezdzie xD Simson a taki ogar to niebo a ziemia xD co do siedzenie co proponujecie ? Bo jak dla mnei simsonowskie siedzenia sa jednymi z najwygodniejszych
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ołłłjeeeaaaa
Z Simsonem na ty
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 3353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki Noteckie Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 13:52, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hakuj- To czym Ty jeszcze jeździłeś, że simsonowskie siedzenie jest sygodne ? :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lycha_15
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 2442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łaziska City Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:43, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja SR waliłem trasy po 200km i jakoś dalej miałem chęć żeby na niego siąść i dalej jeździć nie czułem zmęczenia ani nic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:04, 12 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ostatnie pytanie:
Jaki największy rozmiar koła wchodzi bez przeróbek zawieszenia na tył?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|