|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:59, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moja uwaga jest taka, ze silnik mniej grzeje sie na wyzszych obrotach gdy ma lekko, niz na wolnych, gdy jest obciazony.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba3511
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:31, 22 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy było, ale ja bym założył szersze siedzenie. Oryginalne od s51 nie jest zbyt wygodne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Klimas_h442
Nowicjusz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:17, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
I jak tam postępy są?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:19, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elwood od 39 dni nie logował się na forum.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Styropian
Stały bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:55, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Pewnie zajęty pracą nad simsonem. Albo już zapomniał o forum
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seru94
Simson Fan
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piekary Śląskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:37, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A ja dodam ,że w tym terenie jak było na obrazkach ,to dużo pyłu jest ,to się filtr powietrza dobry przyda i chłodzenie ważna rzecz i pomyślałbym o skrzyni ,która by mu dała optymalne obroty i może pierwszy bieg zrobić na górki żeby miał moc i zawieszenie mocne przy takim obciążeniu tyle ode mnie może się przyda.
powodzenia:D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:43, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Nie da sie zmienic pierwszego biegu w Simsonie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madoń
Śpiący na Forum
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:46, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A poza tym pierwszy bieg i tak już ma moc...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dam92
Stały bywalec
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:04, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A poza tym ta dyskusja jest trochę bez sensu skoro autor tematu jak narazie to olewa, bo jesli były zajęty pracami to na pewno znalazł by chwilę, żeby napisac postęp prac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:32, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy za bardzo cwany nie jestem i cały czas czekam na okazję. Tym niemniej do końca listopada już musi zaparkować u mnie, bo czasu nie starczy, by go przygotować.
dam92 - absolutnie Was nie olewam.
Tymczasem spieszę Was poinformować, że równolegle pracuję nad książką, która może Was zainteresować ponieważ jest zbiorem relacji z wypraw, w tym 4 fantastycznych na moto.
Więcej info tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest to sensu stricte projekt komercyjny. Jak to Nikoś Dyzma komentował trudne przypadki: Co z tego wyjdzie, zobaczymy.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich i do rychłego!
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Wto 20:33, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:05, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Książka zapowiada sie bardzo interesująco
Jesli już ją wydasz poinformuj nas o tym i oczywiście w jaki sposób można ją kupić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Śro 19:37, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeden kupi i zeskanuje dla reszty
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:35, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Skan ok. O ile zainspiruje do podróży, to się nie obrazimy
Książka nie będzie droga. Tylko nieznacznie więcej niż wypasiony kalendarz tyle, że fot w niej będzie ponad 200!
Cena 29.90zł, więc tyle, co za Pałkiewicza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood
Bywalec
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:43, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wyprawa Simsonem wzbudza głównie uśmiech i przywodzi świstaka zawijającego sreberka.
Mało kto wierzy, że Simek da radę ale ja tak.
Zostanie poddany trzem modyfikacjom:
- wymiana kielicha i łożyska główki ramy,
- tylne amortyzatory od MZ-ty,
- przeszprychowane obręcze,
- zapas na paliwo min 10l,
- silnik 70cm3 w opcji.
W tej opcji współczynnik mocy do masy zbliża Simka do... XRV więc niejest tak źle.
Główną zaletą Sima jest jego masa. Znam prawie wszystkich kolegów z branży dwóch kółek, którzy śmigali po Pamirze, Himalajach, Kamczatce czy Syberii (będzie o nich w naszej książce). Pokonywanie głębszych brodów czy zatorów z bloków skalnych było dla nich ogromnym problemem.
Przeszkody często niemożliwe do pokonania w pojedynkę właśnie ze względu na masę motocykla. Ja w takiej sytuacji zdejmuję koła, oddzielam bagaże i... przenoszę typa.
Wprowadziłem sobie jeszcze jeden warunek, który zaraz uzasadnię. Zabieram ze sobą tylko to, co obowiązywało zgodnie z rocznikiem Sima.
Jeżeli więc będzie z rocznika 79 zabiorę ze sobą tylko to, co było dostępne na rynku w tych latach. Nie kupię młodszego niż olowa lat 80-tych więc będzie welany sweter na mrozy i skóra.
Żadnych super sakw, namiotu, goreteksów, bielizny termoaktywnej, kuchenki na wsio, gps`a i telefonu komórkowego. Będzie wełaniany sweter na mrozy, skóra itp.
Dlaczego tak?
Ponieważ w tych latach marzeniem było w ogóle wyjechać! Podstawowym narzędziem był paszport osiągalny tylko dla najbardziej zaradnych, zwłaszcza ten na wsie strony mira.
Człek ostatnie portki by oddał, aby tę książeczkę otrzymać i ruszyć w świat.
O to jak będzie wyglądała trasa (specjalnie nie wklejam mapy, by zachęcić do bardziej wnikliwego spojrzenia, dla zainteresowanych ).
Polska - Ukraina - Rosja - Kazachstan - Uzbekistan - Tadżykistan - Afganistan - Tadżykistan - Kirgistan - Chiny - Pakistan - Chiny - Kirgistan - Kazachstan - Rosja - BAM - Łotwa - Litwa - Polska.
W Afganistanie celem jest Korytarz Wachański. dalejna granicy kirgisko-chinskiej w Irkesztam zostawiam Sima i jadę do Kaszgaru, gdzie kupuję rower.
Stąd słynną Karakorum Highway jadę pod Nanga Parbat. Na długich podjazdach będę się ładował na ciężarówki, na zjazdach zjeżdżał
Potem z powrotem po Simka.
Najtrudniejszym odcinkiem wyprawy będzie BAM, czyli Bajkalsko Amurska Magistrala kolejowa będnącą północną odnogą kolei Transsib.
Jako pierwszy Polak przejechał ją mój kolega w 2007 roku i dzięki niemu znam profil trasy.
Czekaja mnie pokonanie dziesiatków brodów dziennie. Droga zaznaczona na mapie jest tylko z nazwy. Na długich odcinkach przebiega przez tereny niezamieszkane stąd muszę dbać o odpowiednia ilość paliwa na pokładzie.
Całość blisko 25 000km.
P.S.
Zabieram jeszcze gitarę i zapas strun. Będzie ona moją bronią przed monotonią i sporym... kłopotem
Ostatnio zmieniony przez Elwood dnia Nie 11:50, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:25, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No No.. Pogratulować planów.. Super wyprawa...
Polecam może jeszcze jakieś lekarstwa i apteczkę
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|