Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wiosenny remont :)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kayruq
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:02, 26 Lut 2010    Temat postu: Wiosenny remont :)

Witam. Chciałbym zrobić remont mojego simsona s51 electronic, ale nie wiem od czego zacząć więc może opiszę co jest nie tak:
- trzeszczenie w cylindrze ( tarcie metalu o metal )
- słaba prędkość maksymalna ( 50-55 km\h )
- zła praca hamulca tylnego
- problem z wydechem ( jak silnik łączy się z wydechem to ta zakrętka mi opada, odkręca się się, to wpływa na osiągi ? macie jakiś tani, sprawdzony sposób na to ?)

Mój budżet wynosi 100-200zł
Jeszcze dodam że 90% części jest oryginalnych.

Za wszystkie propozycję dziękuję Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cegła
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:48, 26 Lut 2010    Temat postu:

Wiec tak :

- szlif cylindra + tłok i pierścienie (mza)
- szczegóły poddaj Happy
- kup nowe części i po problemie :
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:17, 26 Lut 2010    Temat postu:

Z taką kasą nie poszalejesz, jeśli masz cylinder DDR to zrób szlif(daj komuś zrobić), daj nowy oryginalny tłok z pierścieniami-to wyeliminuje 2 pierwsze problemy...
Następnie daj nowe szczęki hamulcowe, a na wydech hmm, jeśli masz zły gwint to jedyne tanie rozwiązanie to zastosowanie redukcji. Osobiście nie polecam ale skoro brak budżetu na inny cylinder... Oczywiście koniecznie nowa nakrętka i podkładka w kolanko. Niech koledzy z forum uzupełnią moją wypowiedź Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kayruq
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:17, 26 Lut 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o tą prędkość to wkręca się na obroty ładnie, daje 4 bieg i pojawia się "trzeszczenie" (chyba w cylindrze), motor słabnie. Wydaje mi się że na 3 biegu jest o wiele mocniejszy niż na 4...

A wydech dużo zmienia w osiągach ? może brak kompresji itp... ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 26 Lut 2010    Temat postu:

Wydech raczej mało zmienia, co do tego łączenia wydechu z cylindrem to może poszukaj jakiegoś zakładu gdzie Ci naleją aluminium i nagwintują, albo wyspawaj (poproś kogoś) taką obejmę z mocowaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:38, 26 Lut 2010    Temat postu:

Wydech ma kolosalne znaczenie w osiągach... A jeśli chodzi o 3 i 4 bieg to z braku mocy nie ciągnie na wyższym przełożeniu... Możliwe że już pierścienie przepuszczają i stąd brak mocy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:40, 26 Lut 2010    Temat postu:

Ale chyba nie seryjny ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:42, 26 Lut 2010    Temat postu:

To zdejmij u siebie i spróbuj pojechać tyle co z zamontowanym... Poczytaj o tym jaką rolę spełnia tłumik w silnikach 2T...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madoń
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 3536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:47, 26 Lut 2010    Temat postu:

Bez kolanka to wiadomo ze zaraz szlag trafi,a le na samym kolanku mogę jechać do czasu póki mi łeb nie pęknie do tego ryku. Może coś seryjny tłumik dodaje do osiągów, ale raczej to będzie niezauważalne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:54, 26 Lut 2010    Temat postu:

Tłumik ma za zadanie tłumić ale i pomagać w wyrównywaniu ciśnień nad i pod tłokiem Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pią 20:55, 26 Lut 2010    Temat postu:

Tak, wydech ma kolosalne znaczenie, jeżeli chodzi o osiągi, czy nawet poprawną pracę silnika. Wszystko przedstawia animacja: [link widoczny dla zalogowanych]

Trzeszczenie w cylindrze nie koniecznie jest przyczyną pierścieni, tak jak ktoś wyżej pisał. Może to być wina łożyska igiełkowego, które potrafi narobić czasem niezłego hałasu. Może to być także luz na łożyskach wału, który przejawia się charakterystycznym metalicznym stukotem.

Jeżeli masz tylko 100 zł, to wg mnie nawet nie opłaca się rozbierać silnika, chyba, że chcesz tylko "lekko go naprawić".

Na początek zdejmij cylinder, oceń stan tulei, tłoka, łożyska igiełkowego i sprawdź, czy nie ma luzów na wale. Stare pierścienie polecam założyć z powrotem tylko w ostateczności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papko1314
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 26 Lut 2010    Temat postu:

Dokładnie, zapomniałem tu wspomnieć o wale, chciałbym jeszcze dodać, że są również zestawy cylinder+tłok firmy almot bardzo popularne, lecz jeśli mowa o jakości, nic szczególnego, największą ich zaletą jest cena: nowy kosztuje ok. 130-100 zł. Widzę, że zabierasz się do tego najlepiej tak żeby nie rozdzielać karterów... Pamiętaj, że wtedy nie ujrzysz wiele i nie ocenisz w pełni stanu technicznego silnika... Znając życie łożyska też chcą odpocząć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kayruq
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:15, 28 Lut 2010    Temat postu:

Takie uzupełnienie :P mam tak do 200zł, bo to mój ostatni sezon z jednośladami Happy i chce to jeszcze jakoś wykorzystać.

A jaką zębatkę polecacie ? 15z czy 16z ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:40, 28 Lut 2010    Temat postu:

To zależy co chcesz osiągnąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bendix simo-fan
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlaskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:08, 28 Lut 2010    Temat postu:

Na 15z mniejsza V/max i większe przyśpieszenia a na 16z większa V/max i mniejsze przyśpieszenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin